Ara
  • Egemen Dirik

Primary ve Secondary Ambalaj Hakkında Genel Bilgiler

Primary Ambalaj

Primary ambalaj ürününüzle son kullanıcı arasındaki son ambalaj parçasıdır.Örneğin, sıvı sabununuzu saran şişe veya deterjanınızı içeren şişe gibi.Bu yüzden son kullanıcıya kadar,ambalajın açılması önerilen bir durum değildir.

Primary ambalajın en önemli özellikleri hem kullanışlı olması hem de görünümü son kullanıcaya hitap edecek şekilde olmasıdır. Eğer ambalaj kusurluysa, son kullanıcının hem sizin markanız hakkında kötü düşünceleri oluşacak hem de ürün tamamen kullanışsız olacaktır. Gıda ambalajları içinse bu çok daha önemli bir etkendir.

Eğer yukarıda bahsedildiği gibi son kullanıcıya ulaşan ambalajınızda sorunlar varsa, bu sizin markanız üzerinde olumsuz bir örnek oluşturup, kullanıcıların rakiplerinize yönelmesine yol açacaktır. Bu yüzden birincil ambalaj çözümlerinde kalite çok önemlidir.

Ürünleri koruyuculuğunun yanında primary ambalajın diğer önemli özelliği marka tanıtımıdır. Primary ambalajda logo, slogan ve diğer şeyleri rahatlıkla belirtebilirsiniz.

Secondary Ambalaj

Secondary ambalaj, primary ambalaj mallarını bir arada tutan ambalajdır. Bu şekilde ,malların bir yerden bir yere büyük miktarlarda taşınmasını sağlar.

Secondary ambalaj örneği olarak, şişelerinizi bir arada tutan koliler veya kolilerinizi bir arada tutan paletleri verebiliriz.

Secondary Ambalaj, bir malın üreticiden—yani siz—son kullanıcıya taşınmasını kolaylaştırma rolüne hizmet eder. Bununla birlikte, çoğu zaman ürünün nihai alıcısı tarafından görülmez. Bu amaçla, ikincil ambalajda istenen özellikler estetik veya pazarlamadan daha kullanışlıdır.

Bir başka önemli özellik olarak, secondary ambalaj, öğenizi korumak için yeterince sert olmalı ve aynı zamanda yeniden stoklama yapan çalışanların ürününüze zarar vermeden erişebilmeleri için yeterince kolay olmalıdır.


Primary ve Secondary Ambalaj Görseli

Primary ve Secondary Ambalajda Doğru Çözümü Seçmek

Uygun ambalaj çözümünüzü etkileyen birkaç faktör vardır. İlk olarak, primary ambalaj ile ilgili olarak, son kullanıcıya nasıl görüneceğini düşünmelisiniz. Unutmayın, pazarlama başarılı bir işin büyük bir parçasıdır ve birincil ambalajınız iyi bir izlenim bırakmak için mükemmel bir fırsattır.

Aynı zamanda primary ambalaj, malları korumak için yeterince dayanıklı olmalıdır. Zarar görmüş bir ürün, son kullanıcıda kötü bir izlenim yaratacaktır.

İkincil ambalaj ise hem ürününüzü korumak için yeterli hem de nakliye için ekonomik şekilde uygun olmalıdır.

25 görüntüleme